۴ روش برای نابود کردن باتری گوشی که باید بدانید

 

در زمینه‌ی مراقبت از باتری گوشی و افزایش عمر باتری آن اطلاعات زیادی ارائه می‌شود. اما در این میان انجام برخی از اقدامات می‌توانند باتری گوشی را به سرعت خراب کنند. در ادامه به ۴ روش می‌پردازیم که با انجام آن‌ها می‌توانید باتری گوشی خود را با سرعت زیادی خراب کنید.

استفاده از کابل‌های شارژ ارزان یا دچار مشکل

روی هم رفته اگر قصد دارید باتری گوشی هرچه زودتر دچار مشکل شود، می‌توانید از کابل‌های شارژ بسیار ارزان یا دچار مشکل بهره ببرید. گفتنی است در بسیاری از داستان‌های مربوط به آتش گرفتن گوشی، معمولا مقصر اصلی همین کابل شارژ است. به همین خاطر توصیه می‌کنیم از کابل و شارژر ارائه شده همراه با گوشی استفاده کنید. البته این روزها برخی شرکت‌ها برای شماری از گوشی‌های خود چنین اقلامی را ارائه نمی‌دهند.

باتری گوشی

در نتیجه اگر در بازار به دنبال خرید کابل و شارژر برای گوشی خود هستید، بهتر است از بین برندهای معروف که امتحان خود را پس داده‌اند، دست به انتخاب بزنید. همین موضوع برای شارژر‌های بی‌سیم هم صدق می‌کند و توصیه می‌کنیم همین توصیه‌ها را برای شارژرهای بی‌سیم هم به کار ببرید.

خالی کردن باتری

چرخه‌های شارژ بیشترین تاثیر را بر طول عمر باتری گوشی دارند. روی هم رفته به فرایند طی شده برای شارژ کردن و خالی شدن کامل شارژ، چرخه‌ی شارژ گفته می‌شود. طبیعتا هرچقدر باتری موردنظر در معرض چرخه‌های شارژ بیشتری قرار بگیرد، عمر آن زودتر کاهش پیدا می‌کند. اما در این میان اگر مرتبا شارژ باتری گوشی را خالی کنید، این سرعت کاهش عمر بیشتر می‌شود.

در مجموع توصیه می‌شود همواره شارژ باتری را بین ۲۰ تا ۸۰ درصد نگه دارید. برخی از گوشی‌ها هم از ویژگی‌های نرم‌افزاری برای افزایش عمر باتری بهره می‌برند ولی این ویژگی‌ها هم فقط تا حدی جوابگو هستند.

اتصال مداوم به شارژر

باتری گوشی

همانطور که خالی کردن کامل شارژ باتری مضر است، اگر همواره باتری گوشی را به شارژر متصل نگه دارید، متحمل فشار زیادی می‌شود. شارژ شب تا صبح گوشی لزوما بد نیست، اما روی هم رفته نباید بیشتر از حد نیاز باتری را به شارژر وصل کنید. زمانی که شارژ باتری به ۱۰۰ درصد می‌رسد، گوشی موردنظر فرایند شارژ را متوقف می‌کند. اما زمانی که شارژ به ۹۹ درصد می‌رسد، بار دیگر این فرایند کار خود را آغاز می‌کند. همین چرخه‌ی کوچک می‌تواند بارها و بارها تکرار شود و چنین چیزی برای سلامت باتری اصلا خوب نیست.

خوشبختانه آیفون‌ها و برخی از گوشی‌های اندرویدی برای جلوگیری از این روند، از یک ویژگی نرم‌افزاری مهم بهره می‌برند. به لطف همین ویژگی، گوشی‌های موردنظر ابتدا ساعتی که از خواب بیداری می‌شوید را به دست می‌آورند. به همین خاطر اگر شب تا صبح گوشی را به شارژر وصل کنید، شارژ باتری در حدود ۸۰ درصد ثابت باقی می‌ماند و قبل از بیدار شدن از خواب، باتری موردنظر ۲۰ درصد شارژ باقی‌مانده را دریافت می‌کند تا شارژ باتری به ۱۰۰ درصد برسد.

قرار گرفتن در معرض گرمای شدید

در کل گرما دشمن اصلی بیشتر گجت‌ها محسوب می‌شود. این موضوع به‌خصوص برای باتری درون گوشی‌ها بیشتر صدق می‌کند. زمانی که باتری در معرض گرمای زیادی قرار می‌گیرد، عمر آن پایین می‌آید. زمانی هم که گوشی زمان زیادی به شارژر وصل باشد، تا حد قابل توجهی داغ می‌شود.

گرما می‌تواند از منابع مختلفی به باتری گوشی راه پیدا کند. به عنوان مثال اگر ساعات زیادی با گوشی خود بازی‌های سنگین اجرا کنید، تراشه تحت فشار زیادی قرار می‌گیرد و در نتیجه گرمای تولیدی از طرف آن می‌تواند به باتری آسیب برساند. همچنین می‌توانیم به رها کردن گوشی در ماشین داغ یا قراردادن آن زیر نور مستقیم خورشید هم اشاره کنیم.


در نهایت باید بگوییم که بسیاری از کاربران با این نکات به‌خوبی آشنایی دارند و سعی می‌کنند چنین کارهایی را انجام ندهند. با رعایت همین نکات ساده، می‌توانید سلامت باتری را تا حد زیادی حفظ کنید.

منبع: How To Geek

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *